Een adviesrapport heeft als doel een beredeneerd advies te geven of een oplossing voor een probleem kenbaar te maken. Bij dit automatisch aangemaakt adviesrapport kan de makelaar zelf aanduiden wat hij aan zijn klant wenst te tonen :
- Levensfase’s
- In en uitgaven
- Doelen
- Vermogen (overzicht, vaststellingen en advies)
- Vervaldaglijn
- Verzekeringen (overzicht, vaststelling en advies)
- Beleggingsprofiel (Mifid)
- Ideale buffer
- Goed leven later
- Arbeidsongeschiktheid
- Overlijdensbescherming
- Wettelijke bepalingen
Deze gegevens zijn gelinkt aan het beheerpakket en verschijnen dus zonder veel tussenkomst van de makelaar.
Doelgroep van een adviesrapport?
Door gebruik te maken van de segmentatie tool binnen Comfortplan krijg je 4 segmenten van klanten te zien:
- klanten met goede rendabiliteit die we willen behouden
- klanten met goede rendabiliteit die we willen optimaliseren
- onvoldoende rendabele klanten die we nog kunnen optimaliseren
- onvoldoende rendabele klanten die geen potentieel hebben
Uiteraard gaat de makelaar zich toespitsen op de meest rendabele klanten en vervolgens op diegene waar er nog groeipotentieel is.
Van zodra met deze klant een geplande afspraak is gemaakt is het makkelijk een gepersonaliseerd adviesrapport te laten verschijnen. De klant heeft hierbij een goed gevoel.
Wil je eens bekijken hoe dit proces verder verloopt? Maak dan een afspraak met Wim Meuleman, gewezen verzekeringsmakelaar die de noden van de makelaar en zijn klant perfect begrijpt.